Bergirisk på Nærland

For noen dager siden tok jeg en liten runde rundt område ved Nærland på leit etter litt spennende arter. På avstand fikk jeg øye på en flokk fugler jeg ikke hadde sett før. Da jeg så i kikkerten oppdaget jeg det var en flokk bergirisk. En fugl som er rn trua art. Den er ikke noe lett å komme innpå, spesielt i flokk. Noe de som regel er på høsttrekket. Fikk noen bilder før de stakk. Her er det beste.

Bergirisk

3 kommentarer om “Bergirisk på Nærland

  1. Hei.
    Er en del i Stavangerregionen i jobbsammenheng og synes dette er et utrolig spennende område med tanke på fugleliv. Du er heldig som kan boltre deg i slike omgivelser. Neppe en kjedelig dag.

    Bra av bergirisken. Aldri sett denne selv.

Legg igjen en kommentar

