Boltit på jærbesøk

Årlig er den vakre boltiten på trekkvisitt langs jæren. En art jeg tidligere ikke har sett annet enn på bilder. Hadde planer om å få se den i fjor, men det ble ikke noe av. For noen dager siden begynte det å komme noen på Reve i Klepp kommune. Da var det bare å stå opp 05.00 og komme seg av gårde slik at jeg var på plass til sola kom opp over horisonten. Fant dem ganske med en gang jeg kom, men de stakk så fort jeg nærmet meg dem. Her trengtes en smule tålmodighet og smidighet for å få noen tett på bilder. Etter noen timer fikk jeg lønn for «strevet». Her er en liten knippe av hva jeg fikk med meg.

5 thoughts on “Boltit på jærbesøk

Legg igjen en kommentar

