Prosjekt småfugl

Interessen for å fotografere fugler startet med småfugler. Da disse små krabatene er rundt oss over alt. Og artsmangfoldet er meget stort, med ulike farger, størrelse og adferd. De fenger meg fortsatt. Da jeg har noe tid til overs på kveldstid tar jeg mer enn gjerne med meg kamoteltet, fuglelyder på iphone og kamera, og drar til lille stokkavann. Det er noe avkoblende å sitte inne i kamoteltet, lytte etter fugler, og så spille av lyd. Og da håpe at den lander på pinnen/kvisten du har satt opp. For orden skyld vil jeg nevne at bruk av mye lyd kan stresse fuglene unødvendig, og må derfor brukes med sund fornuft 🙂

Gråsisik

Grønnfink

One thought on “Prosjekt småfugl

  1. Her i hagen er de hele tiden. Så jeg synes det er artig å studere de på nært hold.
    Men det er artig når en spiller av lyd.. og så kommer de.
    Kjempefine bilder av småfuglene.
    Hilda

Legg igjen en kommentar

