Kystfugler

Har vert noen turer på to av mine favorittsteder for kystfugler. Blant annet ender, men spesielt vadere. Nærland og Børaunen er to steder jeg har vert en del turer på. Det er ikke den store vadeaktiviteten enda, men kjekt å bruke litt tide på de som er der. Jeg har også bygget meg en flytekamoflasje for å komme tettere på. Kommer til å legge ut en mer tilspisset post om det ved en senere anledning.

Denne tjelden ble tilnærmet på denne måten. DSC_1768

Rødstilken er en art jeg har prøvd å få gode bilder av uten å lykkes. Denne gangen var den mer samarbeidsvillig.DSC_2483

DSC_2610

Bestemte meg for å legge meg ned under kamuflasje langs en dam/vann gravanda søker næring på kvelden. Etter 2 timer kom Norges største and.DSC_2219-3

DSC_2266

Når en ung sandlo passerer rett forann er jeg heller ikke vanskelig å be.DSC_2151

Voksen sandlo.DSC_3283

5 thoughts on “Kystfugler

Legg igjen en kommentar

