Rovfugl

Det er lenge siden jeg har oppdatert bloggen nå. Desverre får facebook for mye av publiseringer av bilder for min del. Men nå var det på tide med en liten oppdatering for de som ikke har facebook. For meg har det blitt både rovfuglfotografering, turer i skogen for å ta bilde av mine små pelsdyr og litt småfuglfoto. Men i dette innlegge vil jeg fokusere på turene jeg har hatt i skuret på jæren med sikte på krumt nebb og skarpe klør.

Myrhauken er nok den kjekkeste å ta bilde av. Mye fordi den ikke er så vanlig å få på åte. Spesielt hannen som er ekstra forsiktig og sky.(bilde under) Men på jæren har den tydelig funnet seg til rette ettersom dette er andre året på rad at den overvintrer her.

DSC_0583

DSC_0443-2DSC_0389

Musvåken er også en flott fugl som velger å overvintre på jærenDSC_0126

Denne vinteren har det vert rekord mye hønsehauk. Både på flate jæren, men også i skogen der jeg forer ekorna. Hvor den håper på en liten lett tilgjengelig ekornstek til middag. DSC_0180DSC_0591DSC_0318

Og ikke minst så treffer vi fjellvåken.DSC_6804DSC_6736

Vi er svært priviligerte på jæren med så mange arter som velger å overvintre, pga de milde vintrene vi har. Litt lettere tilgang på mat her. Spesielt når vi naturfotografer driver å fore de med gullhøne fra rema 🙂

Ukategorisert

En kommentar om “Rovfugl

Legg igjen en kommentar